RSS

11 Januari 2011, 11.01.2011, 11.1.11

Assalamualaikum wbt.

haih,sepatutnya angka tarikh tu membawa seribu satu makna untuk aku ngn wife. tapi macam2 plak jadi kat aku. huhuhu. Kuatnya dugaan tuhan. macam2 jadi. huhuhu. tabah dan sabar jela. seawal pagi lagi macam2 jadi.

1 - terlepas feri ke butterworth.
2 - masa tunggu feri lain, ada plak orang gila keling meracau sorang2 mai dok sebelah aku.
3 - dah dapat feri,terlepas bas ke aloq staq
4 - dah terlepas bas,lambat plak masuk opis (9.00am sepatutnya sebelum 8.30am)
5 - backup lewat sebab akak kat opis aku p amek anak dia balik sekolah. kena tunggu dia buat report dulu baru aku leh backup.
6 - dah siap backup aku pun rushing nak kejar bas balik penang. dalam time rush2 tu aku laju sangat kot nak kejar lampu ijau dan nyaris2 nak eksiden. time tu tawakal ja,samada sapu belakang bas or belakang kereta. last2 menet sempat elak both benda tu dan selit celah bas dan kereta tu. adoi,nyaris2 dah. telur atas dahi dah time tu. tawakal ja la.
7 - dah naik bas, sejuk la plak sebab aircond kuat dan ujan kat luaq tu. jaket tak bawak plak tu. kesejukan sampai butterworth.
8 - dah sampai stesen bas butterworth,rushing nak p feri dan dalam time rush2 tu plak kaki tersadung kat tangga naik jeti tu. nyaris2 tersungkur tapi sempat tahan ngan tangan.

pastu takdak 9 0r sepuluh dan seterusnya dah. selepas naik feri,aku selamat sampai seberang ke joshtown tanpa sebarang masalah dan kecelakaan. selamat jumpa ngan isteri aku kat umah dan kami p bukit jambul beli barang isteriku.

ntah la, tak menjadi semuanya. aku berharap sangat2 agar dapat keja kat penang or dapat keja berdekatan penang. takpun at least dapat motor besaq sebiji untuk aku berulang alik penang ke kedah.

moga semuanya menjadi mudah dengan izinNya. "Ya Allah ya tuhanku, permudahkan jalanku ya Allah,hanya dariMu ku memohon segalanya".

0 comments:

 
Copyright 2009 Peace.Love.Harmony All rights reserved.
Free Blogger Templates credit to DeluxeTemplates.net
Wordpress Theme by EZwpthemes