RSS

mari belajar bahasa jepun!

1. Boleh saya tanya siapakah tuan?....(May I ask who you are sir?)

Donata de irasshaimasu ka?

2. Awak tidak apa-apa kah?...(Is anything the matter with you?)

Do ka nasaimashita ka?

3. Siapa yang berkata demikian?...(Who said so?)

Da re go so ii mashita?

4 .Tolong pergi tunggu dekat sekolah...(Please go and wait at the school)

Gakkio ye itte o machi nasai

5. Awak juga pergi bersama...(You go as well)

Anata mo irrasshai

6. Saya diberitahu dia telah pulang semalam...(I was told she returned yesterday)

Sakujitsu kayeri mashita so desu

7. Awak perlu berhati-hati...(You must be careful)

Yojin shinai to ike masen zo

8. Saya tidak pecahkannya....(I did not break it)

Ko washita no wa watakushi de gozaimas

9. Itulah perkara yang paling penting...(That is the most important point)

Soko ga kanjin desu

10. Kenapa?....(Why?)

Na ze desu?

11. Kalau begitu tidak mengapa...(In that case, it is alright)

Sonnara yoroshiu gozaimasu

12. Saya tidak tahu....(I don’t know)

Zonji masen

13. Saya tidak pernah melihatnya...(I have never seen it)

Mita koto ga nain desu

14. Saya tak pernah jumpa kamu buat masa yang lama....(I haven’t seen you for quite a long time)

Shibaraku o meni kakarimasen

15. Apa kata awak?...(What do you say?)

Nani wo osohaimasu?

16. Saya akan bercakap dengan dia tentang itu...(I will speak to him about it)

Dan jite mimasho

17. Dia akan mengetahui tentang itu...(She will hear about it)

Naka shochi shimasen

18. Dia tidak boleh diharap...(She could not be relied on)

Ate ni narimasen

19. Dia seorang yang jujur dan rajin bekerja...(She is honest and hard working)

Ano hito wa shojiki de yoku hataraki masu

20. Awak jangan lakukannya...(You must not do it)

So shicha ike masen

0 comments:

 
Copyright 2009 Peace.Love.Harmony All rights reserved.
Free Blogger Templates credit to DeluxeTemplates.net
Wordpress Theme by EZwpthemes