RSS

i did the best i can....

Assalamualaikum wbt

Dugaannya, aku redha sajalah. huhuhuhu :) prinsip pengakap "sentiasa tersenyum walau dalam kesusahan". aku guna pakai la ni. hahahaha.

situasi pertama dan masa :
26hb Disember 2011,
8.30pm - bertolak balik ke penang (pit stop merata tempat)
10.00pm - sampai maklom penang. benti makan dan beli barang rumah.
10.45pm - sampai umah, aku online tenet masuk mangastream, wife sapu rumah.
11.00pm - abah talipon cakap zara "selop + esak-esak". mak dah kelam kabut.
11.30pm - bungkuih barang gerak balik aloq staq.
12.00am - sampai umah, zara dah tidoq sambil tersenyum riang ria gembira (*dushummmm!*)
(dalam masa dia teriak kat umah, dia sempat gelak, main, senyum ngan mak. saja ja zara nak uji tok dia nak tengok tok dia handle camna. padahal memang tabiat dia dah. cuma, mungkin zara dapat rasa ibu ngan ayah tiada berdekatan kot. dalam tengah teriak tu, dengaq ja tok dia cakap ibu ngan ayah zara balik mai, teruih dia senyum ngan gelak! lawak la zara, buat tok melompat ja! hahahaha.)

situasi kedua dan masa :
27hb Disember 2011,
2.30am - wife kejut cakap sakit perut, pinggang dan belakang.
3.00am - wife takleh lena, tolong urut belakang ngan perut, sapu minyak pa patut.
4.00am - wife masih takleh lena, aku buat milo n temankan dia makan biskut.
4.30am - wife masih sakit sakit sakit dan sakit perut. cam chipsmore. sat sakit sat dak.
5.00am - teman wife makan ubat tahan sakit ngan ubat angin. nampak ok sikit ja. masih terbaring!
6.00am - wife mandi, semayang bersiap sedia nak balik penang sorang-sorang. aku ready mental fizikal dah ni.
6.30am - wife tak stabil tapi wajib hadir meeting kat sekolah. tak larat nak drive sorang-sorang dah tu.
6.35am - aku decide dan mandi dan drive p penang hantaq wife p sekolah.
8.00am - sampai sekolah (penang memang jammed waktu pagi, orang p keja, so lambat sikit).
8.10am - gerak balik aloq staq nak masuk keja plak.
9.30am - sampai opis. (jalan masih jammed di penang waktu pagi-pagi ni).
9.35am - call mak tanya camna zara. zara dah bangun sambil tersenyum dan bersembang riang ria.
9.40am - aku meneruskan keja dengan tekun dan berdedikasi. :)
(Alhamdulillah, aku berjaya menjalankan tanggungjawab aku sebagai seorang suami kepada nurul atikah binti noor azamin dan seorang ayah kepada adenin zara binti mohd izwan. moga ayah dapat memuaskan hati ibu dan zara. ayah cuba yang terbaik untuk memuaskan semua orang. insyaAllah!)

*kekurangan tidoq* hahahaha.

Wassalam.

0 comments:

 
Copyright 2009 Peace.Love.Harmony All rights reserved.
Free Blogger Templates credit to DeluxeTemplates.net
Wordpress Theme by EZwpthemes